مقالات توان آرامیس آذربایجان

مطالعه کنید و پیشرفت کنید...!!!

رکتیفایر چیست و چه کاربردی دارد؟

 

 

رکتیفایر چیست و چه کاربردی دارد؟

به سیستمی كه تبدیل یك ولتاژ ac به یك ولتاژ dc را برای ما انجام می دهد رکتیفایر گفته می‌شود در قسمت قبل به معرفی دستگاه رکتیفایر پرداختیم در این قسمت کاربردهای رکتیفایررابررسی می کنیم .

کاربرد های رکتیفایر 

 

از نظر كاربرد رکتیفایر ها به دسته های گونا گونی تقسیم می شوند. برای راه اندازی پمپ ها، فن ها،آسانسور،جرثقیل، ، دستگاههای اكسترودر و...... از اینورتراستفاده می شود. برای پمپ و فن از اینورترهای با گشتاور متغیر و برای آسانسورونوار نقاله و جرثقیل از اینورتر با گشتاور ثابت و برای اكسترودرها از اینورتر با فیدبك PG بهره برداری میكنند.دیگر کاربردهای آن به صورت زیر است:

 

منبع تغذیه

اینورتر برق DC را از منابعی مانند باتری، پانل های خورشیدی، یا سلولهای سوختی به برق AC تبدیل می کند. برق خروجی را می توان به هر ولتاژی که لازم باشد تبدیل کرد. میکرو اینورترها مستقیما جریان را از پانل های خورشیدی به جریان متناوب تبدیل می کنند.

 

منابع برق اضطراری

استفاده از باطری و اینورتر بعنوان منبع تغذیه اضطراری جهت تامین برق AC زمانی که برق اصلی در دسترس نیست. وقتی که برق اصلی مجددا برقرار شد ، از یکسو کننده برای شارژ کردن باتری ها استفاده می شود.

 

گرمکن القائى

از رکتیفایر ها برای بالا بردن فرکانس برق اصلی جهت استفاده در گرمکن القائى استفاده می شود. برای اینکار ابتدا برق اصلی با به DC تبدیل کرده و سپس بوسیله اینورتر برق شهری را به AC با فرکانس زیاد تبدیل مشوند.

 

 

دستگاه فرکانس متغیر

درایو VFD یك سیستم برای كنترل كردن سرعت چرخش یك موتور AC با كنترل كردن فركانس برق ایجاد شده به موتور الكتریكی است. اینورتر وظیفه کنترل برق را بعهده می گیرد. در بعضی موارد ، درایو فرکانس متغیر شامل یک یکسوساز است به طوری که برق مستقیم مورد نیاز اینوتر از برق شهری اصلی تامین می شود. از آنجا که در اینجا اینورتر یک عنصر اصلی است، بعضی اوقات درایو فرکانس متغیر به نام درایو اینورتر نامیده می شود.

 

استفاده از باتری و rectifier بعنوان یو پی اس  جهت تامین برق AC زمانی که برق اصلی در دسترس نیست. وقتی که برق اصلی مجددا برقرار شد ، از یکسو کننده برای شارژ کردن باتری ها استفاده می شود.

 

 

نظرات (0)

نظر ارسال شده‌ی جدیدی وجود ندارد

دیدگاه خود را بیان کنید

  1. ارسال دیدگاه بعنوان یک مهمان - ثبت نام کنید و یا وارد حساب خود شوید.
پیوست ها (0 / 3)
اشتراک‌گذاری موقعیت مکانی شما

آدرس شرکت

آدرس : تبریز، خیابان طالقانی، روبروی مصلی، جنب کتاب فروشی ارک، ساختمان نورافزا، طبقه 1، واحد 1 تلفن : 35533715 - 041 فکس : 35564839 - 041

توان آرامیس آذربایجان

خبرنامه توان آرامیس آذربایجان

با وارد کردن پست الکترونیک خود از آخرین اطلاعیه های توان آرامیس آذربایجان مطلع گردید .

جستجو