مقالات توان آرامیس آذربایجان

مطالعه کنید و پیشرفت کنید...!!!

دستورالعمل نصب و نگهداری باتری UPS

دستورالعمل نصب و نگهداری باتری UPS
دستورالعمل نصب و نگهداری باتری UPS

 

نگهداری باتری یو پی اس

نکته یو پی اسی اول

باطری های یو پی اس که غالبا دارای ولتاژ 12ولت هستند و از تکنولوژی سیلد لید اسید و یا بطور عامیانه باطری خشک بدون احتیاج به نگهداری بهره مند هستند، نیازمند شرایط نگهداری بخصوصی می باشند و کاربر جهت بهره گیری از بالاترین طول عمر باتری لازم است به نکات نگهداری مناسب توجه فرماید. اولین نکته مهم در نگهداری و حفظ همه باطری ها و مخصوصا باتری Ups ، دمای محیطی باتری است. از آنجایی که باطری یو پی اس در هنگام کار به دلیل عبور جریان الکتریکی از بین سلول های باطری گرما تولید می کند به همین جهت در موقعی که دما پیرامون باتری از استاندارد رایج که همان 25 درجه سانتیگراد می باشد بالاتر باشد طول عمر باتری دستگاه یوپی اس به شدت کاهش پیدا می کند.

توجه:

برای اینکه باتری یو پی اس بالاترین طول عمر را داشته باشد نیاز است در محل خنک نگهداری نمایید.

نکته یو پی اسی دوم :

نکته دوم در محافظت و نگهداری باتری ها ، جریان شارژ و دشارژ می باشد که بیان کننده جریان شارژ و شارژر سیستم یو پی اس می باشد. اگر شارژر دستگاه یو پی اس شامل برد ABM ( مدیریت پیشرفته باطری) و یا SCM (نظارت هوشمند جریان شارژر) باشد، نقش عمده ای در طول عمر باتری خواهد داشت و به راحتی می توان بیان کرد که 50 درصد عمر باتری را افزایش می دهد.

منکته یو پی اسی سوم :

سومین نکته برای محافظت و نگهداری باتری سیستم ups ، عدم بکارگیری باتری نو در کنار باطری فرسوده می باشد و یا باتری هایی که چندگاهی از عمر آنها سپری شده است، چون باتری کهنه به سبب بالا رفتن مقاومت داخلی به نوعی مصرف کننده برای باطری نو بشمار می آید که موجب پایین آمدن مدت پشتیبانی دستگاه می شود.

نکته یو پی اسی چهارم :

آخرین مطلب برای محافظت و نگهداری صحیح باطری یوپی اس، جلوگیری از اتصال کوتاه مابین قطب مثبت و منفی باطری است که در صورت بروز چنین شرایطی جریان اتصال بسیار زیادی بین قطب ها جاری شده و این کار باطری یو پی اس را کلاً خراب کرده و امکان انفجار یا از بین رفتن باتری ها بالا می برد.

نظرات (0)

نظر ارسال شده‌ی جدیدی وجود ندارد

دیدگاه خود را بیان کنید

  1. ارسال دیدگاه بعنوان یک مهمان - ثبت نام کنید و یا وارد حساب خود شوید.
پیوست ها (0 / 3)
اشتراک‌گذاری موقعیت مکانی شما

آدرس شرکت

آدرس : تبریز، خیابان طالقانی، روبروی مصلی، جنب کتاب فروشی ارک، ساختمان نورافزا، طبقه 1، واحد 1 تلفن : 35533715 - 041 فکس : 35564839 - 041

توان آرامیس آذربایجان

خبرنامه توان آرامیس آذربایجان

با وارد کردن پست الکترونیک خود از آخرین اطلاعیه های توان آرامیس آذربایجان مطلع گردید .

جستجو