مقالات توان آرامیس آذربایجان

مطالعه کنید و پیشرفت کنید...!!!

دیزل ژنراتورها و سیستمهای کنترلی مورد نیاز

دیزل ژنراتور:

دیزل ژنراتور یا مولد الکتریکی دارای محرک دیزلی از ترکیب موتور دیزل، ژنراتور و انواع متعلقات فرعی از قبیل شاسی، پوسته جهت حافظت و کاهش صدا، سیستم‌های کنترل، قطع کننده‌های اضطراری مدار، سیستم مولد گرما، سیستم استارت اتومات و غیره که به منظور تولید برق استفاده می‌شود، می‌گویند دیزل ژنراتور نه فقط برای تامین برق روشنایی بلکه برای تامین نیروی محرکه مورد نیاز خود استفاده می‌کنند. به وسیله نیروی محرکه برقی می‌توان حرکت یکنواخت و قدرتمندتری علاوه بر استفاده مناسب تر از فضا داشت. محرکه‌های الکتریکی قبل از جنگ جهانی اول در کشتی‌ها مورد استفاده قرار گرفتند و در طول جنگ جهانی دوم به سیر تکامل رسیدند.

مرسوم ترین موتورهای دیزلی:

کاترپیلار ( CATETPILLAR)

کامینز (CUMMINS)

ولو (VOLVO)

جی ام (GM)

پرکینز (PERKINS)

دوسان (DOOSAN)

ام تی یو (MTU)

میتسوبیشی (Mitsubishi)

دوسان کره (Doosan)

مرسوم ترین ژنراتورهای تولید برق

استامفورد (STAMFORD)

لینز (LINZ)

مکالته (MECCALTE)

لروی سومر (Leroy Somer)

ماراتن (Marathon)

ای وی کی (AVK)

کاترپیلار آمریکا (caterpilar)

پاورژن (powergen)

انواع سامنه کنترلی دیزل ژنراتور:

کنترل کننده های ATS

کنترل کننده های ATS یا کلید های تعویض اتوماتیک (Automatic Transfer Switch) بوده که این نوع کنترل کننده نصب شده بر روی دیزل ژنراتورهای نشانگر عملکرد بار برروی موتور ژنراتور است و وظیفه مدیریت و کنترل کارکرد دیزل ژنراتور را به عهده دارد. تابلو اتوماتیک Change Over  یکی از پر کاربرد ترین تابلوی کنترل کننده ATS محصوب میشود. تابلو برای ژنراتورهایی که به صورت ضروری استفاده میگردد نصب میگردد. در این موارد با قطع برق AC تابلو کنترل دیزل ژنراتور به طور خودکار دیزل ژنراتور را روشن نموده و تا رسیدن به فرکانس 50 هرتز آن را وارد مدار می نماید. بعد از برقراری جریان برق شهر تابلو کنترل خودکار به طور اتوماتیک برق شهر را وصل میکند ، بعد از برقراری جریان برق شهر تابلو کنترل خودکار به دیزل ژنراتور اجازه خاموش شدن را ارسال می نماید. استفاده از تابلو کنترل انتقال خودکار  ATS , مجهز به مدارهای کنترلی دیجیتال امکان فرمان دادن برنامه هفتگی جهت روشن و خاموش شدن دیزل ژنراتور به صورت خودکار نیز وجود دارد. همچنین مدارهای کنترلی دیجیتال تهیه شده در تابلو کنترل اتوماتیک قابلیت دید تمامی اقلام های کارکردی دیزل ژنراتور و هرگونه خطا در مورد صدمه و نقص دیزل ژنراتور را نشان می دهد. در مدلهای فرا تر اینگونه تابلوها در صورت وجود امکانات  لازم امکان مطلعه نمودن از طریق E-mail و یا SMS و یا روشن و خاموش نمودن دیزل ژنراتور از راه دور نیز وجود دارد.

نظرات (0)

نظر ارسال شده‌ی جدیدی وجود ندارد

دیدگاه خود را بیان کنید

  1. ارسال دیدگاه بعنوان یک مهمان - ثبت نام کنید و یا وارد حساب خود شوید.
پیوست ها (0 / 3)
اشتراک‌گذاری موقعیت مکانی شما

آدرس شرکت

آدرس : تبریز، خیابان طالقانی، روبروی مصلی، جنب کتاب فروشی ارک، ساختمان نورافزا، طبقه 1، واحد 1 تلفن : 35533715 - 041 فکس : 35564839 - 041

توان آرامیس آذربایجان

خبرنامه توان آرامیس آذربایجان

با وارد کردن پست الکترونیک خود از آخرین اطلاعیه های توان آرامیس آذربایجان مطلع گردید .

جستجو