مقالات توان آرامیس آذربایجان

مطالعه کنید و پیشرفت کنید...!!!

کوپله دیزل ژنراتور چیست

 

کوپله فابریک
کوپله فابریک

 

کوپله دیزل ژنراتور چیست

چنان که قبلا نیز اشاره شده است ، دیزل ژنراتور از 3 بخش اصلی زیر تشکیل شده :
- موتور دیزل (تولید انرژی مکانیکی دورانی )
- ژنراتور (تبدیل کننده انرژی مکانیکی به الکتریکی)
- تابلو کنترل (تنظیم ،قطع و وصل جریان الکتریکی و محافظت از دیزل ژنراتور)
هر بخش از قسمتهای اصلی توسط سازنده های متنوع با برندهای مختلفی تولید میشوند. از این بین میتوان در رسته موتور دیزل به، پرکینز انگلستان(
Perkins)،کامینز آمریکا (Cummins) و ولوو پنتا (VOLVO PENTA) و در رسته ژنراتور به استمفورد انگلستان (Stamford)، لوری سومر فرانسه (Leroy Somer) و مکالته ایتالیا (Meccalte)  بیان کرد.

 

کوپله دیزل ژنراتور : عمل اتصال موتور دیزل و ژنراتور به یکدیگر و نصب آن بروی یک شاسی (Structure)  فلزی و گنجاندن یک تابلو کنترل را در کنار آن به اصطلاح کوپله کردن (Coupling)  نامند. در جهان شرکتهایی وجود دارد که انحصاراً در صنعت کوپله دیزل ژنراتور فعالیت میکنند. این شرکتها موتور دیزل و ژنراتور خود را از سازنده های ذکر شده در بالا به صورت جداگانه تهیه نموده و آنها را کوپل مینمایند. این کوپله کارها، دیزل ژنراتورهای کوپله خود را با توجه به نیاز بازار به صورت دیزل ژنراتور با کانوپی سایلنت، شاسی چرخدار و ... تحت نام تجاری خود به بازار عرضه مینمایند. از کوپله کاران به نام صنعت دیزل ژنراتور میتوان به نامهای اف.جی.ویلسون FG Wilson و کامینز پاور Cummins Power انگلستان اشاره نمود. به شرکتهایی که دیزل ژنراتور را کوپله مینمایند در اصطلاح پکیجر (Packager)  دیزل ژنراتور نیز اطلاق می شود.

 

چه عواملی کیفیت کوپله دیزل ژنراتور را مشخص میکند؟ چنان که اشاره شد موتور دیزل و ژنراتور برای تمام کوپله کارها در تمام نقاط دنیا یکسان است. آنچه به طور اجمالی کیفیت کوپله دیزل ژنراتور را متمایز میکند در آغاز دقت اسمبل کردن دیزل و ژنراتور و سپس لوازم جانبی مصرفی به کار رفته در کوپله و تابلو کنترل دیزل ژنراتور است.

از نکته های واقعی تمایز کوپله دیزل ژنراتور شرکتهای متفاوت میتوان به موارد زیر اشاره کرد:
1. کیفیت قطعه های استفاده شده در تابلو کنترلی (چینی بودن قطعات به شدت بر روی کیفیت نهایی و قیمت دیزل ژنراتور اثر دارد).
2. نوع رنگ قسمت های فلزی شامل شاسی، فریم تابلو، کوپله دیزل ژنراتور (استفاده کردن از رنگ پودری الکترواستاتیک یا رنگهای متفرقه).
3. نوع و ضخامت ورق استفاده شده در شاسی متناسب با وزن دیزل ژنراتور.
4. استفاده از گلندهای مقاوم به نفوذ آب و گردو غبار برای تابلو و ژنراتور (قسمتهای الکتریکی).
5. استفاده از بدنه Structure متناسب جهت رادیاتور در کوپله دیزل ژنراتور برای تحمل وزن و جابجا نشدن آن در طول عمر دیزل ژنراتور.
موارد ذکرشده فاکتورهایی هستند که همه آنها کیفیت و عمر کوپله دیزل ژنراتور شما را تعیین میکند.

 

دیزل ژنراتور کوپله فابریک چیست؟ پس از آشنایی کلی با معنی کوپله دیزل ژنراتور نوبت به دیزل ژنراتور کوپله فابریک می رسد. در تجارت دیزل ژنراتور ایران هر دستگاه دیزل ژنراتوری که کار کوپله آن در خارج از ایران انجام شده باشد دیزل ژنراتور کوپله فابریک نامیده می شود. کشور کوپله کننده (اینکه آمریکا باشد یا ترکیه) اثری بر روی نام دیزل ژنراتور کوپله فابریک نمی گذارد. به همین جهت است که برخی از دیزل ژنراتورهای کوپله شرکتهای با اعتبار داخلی کیفیتی به مراتب بهتر از دیزل ژنراتورهای کوپله فابریک (خارجی) دارند.

 

نظرات (0)

نظر ارسال شده‌ی جدیدی وجود ندارد

دیدگاه خود را بیان کنید

  1. ارسال دیدگاه بعنوان یک مهمان - ثبت نام کنید و یا وارد حساب خود شوید.
پیوست ها (0 / 3)
اشتراک‌گذاری موقعیت مکانی شما

آدرس شرکت

آدرس : تبریز، خیابان طالقانی، روبروی مصلی، جنب کتاب فروشی ارک، ساختمان نورافزا، طبقه 1، واحد 1 تلفن : 35533715 - 041 فکس : 35564839 - 041

توان آرامیس آذربایجان

خبرنامه توان آرامیس آذربایجان

با وارد کردن پست الکترونیک خود از آخرین اطلاعیه های توان آرامیس آذربایجان مطلع گردید .

جستجو