مقالات توان آرامیس آذربایجان

مطالعه کنید و پیشرفت کنید...!!!

ساختار اصلی یو پی اس

 

 

سامانه یو پی اس یک سیستم قدرت الکترونیکی است که وظیفه اساسی آن ، ایجاد ارتباط و وضعیت مشخصی از توان برای تجهیزات مصرف کننده، درصورت هرگونه عیب کلی یا جزئی منبع اصلی توان که اصولا شرکت برق ناحیه ای است، می باشد. این عمل با تبدیل برخی از شکلهای انرژی ذخیره شده به توان تغذیه مورد نیاز تجهیزات مصرف کننده در دوره زمانی معین و زمانیکه توان ایجاد شده توسط شرکت برق به مدت کافی در دسترس نباشد انجام می شود .

 

ازاقسام اصلی تشکیل دهنده یک دستگاه UPS می توان به موارد زیر اشاره نمود : واحد یکسوساز ، واحد اینورتر ، واحد شارژر و باتری واحد یکسوکننده از قسمت مبدل جریان متناوب(AC) به جریان مستقیم  (DC)واحد اینورتر از قسمت مبدل جریان مستقیم به جریان متناوب واحد شارژر ابزاری  است که برای تبدیل جریان متغییر به جریان مستقیم جهت شارژ نمودن باتری یو پی اس بکار می رود .

 

 

 

 باتری چیست ؟

 

 دو یا چند سلول ذخیره انرژی الکتریکی که به هم وصل شده ویک پیل را تشکیل می دهند و با تشکیل چند پیل یک باطری تشکیل  می شود.

 

 فن آوری های یو پی اس عبارتند از :

 

Standby

Line Interactive

Double Conversion

 

 

 

               

 

               

 

               

 

 

 

فن آوری :Standby (Off line ) این مجموعه عموماً برای تغذیه رایانه ها،لوازم خانگی بکاربرده می شود همان گونه که در عکس زیر نمایش داده شده است در شرایط که منبع توان ورودی در بازه مجاز یهنی عادی است  توان از منبع ورودی به خروجی دستگاه UPS منتقل داده می شود و در زمان خرابی یا قطعی منبع ورودی و یا خارج شدن ولتاژ از حد مجاز ، توان خروجی توسط اینورتر و انرژی ذخیره شده باتری یوپی اس تامین میشود و اینورتر فقط زمانی شروع به کار می شود که منبع ورودی دچار اختلال گردد .در این فن آوری توان خروجی از کیفیت چندان مناسبی برخوردار نبوده و از نظر ولتاژ و فرکانس به ورودی وابسته می باشد مگر در شرایطی که توسط استابلایزر تصحیح ولتاژ انجام گردد این مجموعه اغلب در توانهای پایین تولید می گردد، اما بازده بالا و قیمت پایین از مزایای این دستگاه است.

 

 

 

                بلوک دیاگرام یوپی اس Standby (off line )

 

فن آوری Line Interactive: این ساختاردرسایتها ، شبکه و سرورها  سیستم های کامپیوتری ،مصارف خانگی و سیستم بانکی و ATM ها مورداستفاده قرار میگیرد. همان طور که در عکس شکل زیر دیده می شود ، در این طراحی اینورتر آماده به کار بوده و در حالت عملکرد عادی وظیفه شارژ باطریهای یو پی اس را به عهده دارد و زمانیکه توان ورودی از راندمان تعریف شده خارج گردد ، پیوستگی توان خروجی از اینورتر و انرژی ذخیره شده باتری ها تامین می گردد . معمولا جهت ایجاد رگولاسیون ولتاژ مناسب در خروجی در این طراحی از ترانسفورمر استفاده می شود.در مقایسه با ساختار standby تجهیزات فیلترینگ زیادی تعبیه شده و اعوجاج خروجی و اغتشاش سوییچینگ نیز کمتر می شود. قیمت کم  و امکان تصحیح ولتاژ خارج از محدوده ورودی ، از مزیتهای این طراحی می باشد. 

 

 

 

               بلوک دیاگرام یوپی اسline interactive

 

 فن آوریDouble Conversion: همان گونه که در شکل بعدی مشاهده میشود این طراحی از نقاطی مشابه ساختار standby است با این اختلاف که در حالات عملکرد معمولی نیز اینورتر توان خروجی را عرضه مینماید . در طراحی این نوع ساختار در اول توانAC  ورودی به وسیله رکتیفایر به DC   و سپس توسط اینورتر به AC مبدل می گردد و قابلیت عملکرد دو طرفه وجود ندارد. به هنگام قطع منبع اصلی ویا قطع توان ورودی از یو پی اس، نیز اینورتر بدون وقفه توان خروجی را بوسیله انرژی ذخیره شده باطری ها ارائه مینماید، در این طراحی کاملا transfer time   نخواهیم داشت . در این طرح در زمان وقوع خطاهایی مانند over heat ، over load و یا خرابی اینورتر  ، خروجی یوپی اس به صورت خود به خود و بدون وقفه از طریق bypass تامین خواهد شد. از مزیتهای این فن آوری، اصلاح ضریب توان ورودی و استقلال توان خروجی از ولتاژ و تغییرات فرکانس ورودی  در مدل (VFI) می باشد . یو پی اس ها ی دابل کانورژن در توانهای بالاتراز1 kVA طراحی و ساخته می شود ، به خاطر کارکرد دائم اینورتر ، فرسایش قطعات و المانهای مدار و تلفات انرژی بالا می باشد،  بازده پایین در زمان وجود ورودی و هزینه بیستر نیز از دیگر عیبهای این فن آوری می باشد.

 

 

 

 

 

 

 

بلوک دیاگرام یوپی اس Double Conversion

 

 

 

 

شرکت توان آرامیس آذربایجان با تکیه بر دانش فنی مهندسین خود و با توجه به سابقه درخشان کاری خود در سال های اخیر موفق به اخذ نمایندگی رسمی یو پی اس های آنلاین صنعتی تک فاز و سه فاز شرکت های PORSOO ایران، و عاملیت فروش ABB ، Newave سوئیس ، STATRON سوئیس و METASYSTEM  ایتالیا در آذربایجان شرقی شده است.

 

 

 

 

 

 

          

 

نظرات (0)

نظر ارسال شده‌ی جدیدی وجود ندارد

دیدگاه خود را بیان کنید

  1. ارسال دیدگاه بعنوان یک مهمان - ثبت نام کنید و یا وارد حساب خود شوید.
پیوست ها (0 / 3)
اشتراک‌گذاری موقعیت مکانی شما

آدرس شرکت

آدرس : تبریز، خیابان طالقانی، روبروی مصلی، جنب کتاب فروشی ارک، ساختمان نورافزا، طبقه 1، واحد 1 تلفن : 35533715 - 041 فکس : 35564839 - 041

توان آرامیس آذربایجان

خبرنامه توان آرامیس آذربایجان

با وارد کردن پست الکترونیک خود از آخرین اطلاعیه های توان آرامیس آذربایجان مطلع گردید .

جستجو