مقالات توان آرامیس آذربایجان

مطالعه کنید و پیشرفت کنید...!!!

دیزل ژنراتور چیست ؟ قسمت2

دیزل ژنراتور
دیزل ژنراتور

 

جهت مطالعه قسمت قبلی اینجا کلیک کنید

این تجهیزات به طور رسمی بر حسب توان تولید برق بر حسب "کیلو ولت آمپر" kVA) ) و یا کیلو وات (kW)  تقسیم بندی می گردند. در حقیقت هم موتور باید توان تولید این نیرو را (که بر حسب اسب بخار نیز عنوان می شود) داشته باشد و هم ژنراتور باید بتواند با نیروی محرکهای که موتور منتقل میکند این خروجی را داشته باشد.

  تقسیم بندی موتور ژنراتور ها از لحاظ سوخت مصرفی

موتور ژنراتور های گازوئیل سوزdiesel gensets))

   موتور ژنراتور های گازسوز (Gas gensets )

 موتور ژنراتور های دوگانه سوز (Hybrid gensets )

 

ساختمان دیزل ژنراتور

ساختمان دیزل ژنراتور دارای دو بخش اصلی می باشد : ژنراتور الکتریکی و بعدی موتور دیزلی،  اما  صرف وجود این دو بخش ،  کارکرد مطمئن یک دیزل ژنراتور را تضمین نمی کند. از این رو یک دیزل ژنراتور دارای اجزایی است که بصورت مختصر در ذیل شرح داده شده است.

-  موتور Motor) :) : این بخش از مهم ترین قسمت های دیزل ژنراتور است و کلل توان مکانیکی که ژنراتور برای تحریک خود می خواهد را  تامین می کند.

موتور دیزل ژنراتور بایستی بسیار با دقیق انتخاب گردد، چون که توان مکانیکی که یک موتور تولید می کند می تواند توان الکتریکی خروجی ژنراتور را تعیین کند و به این صورت قدرت الکتریکی ما برای بهره جویی از دیزل ژنراتور بدست می آید. در انتخاب موتور دیزل ژنراتور موارد مختلفی مانند شدت صدای تولید شده ژنراتور و مقدار حجم باک سوخت نیز مهم هستند که بایستی به آن ها توجه نمود.

موتورهای دیزلی جهت راه اندازی و تولید توان ، نیاز به توان الکتریکی دارند. به همین خاطر در بیشتر موارد از یک منبع ولتاژ که ولتاژ مستقیمی (DC)  در حدود 12 یا 24 ولت را تولید می کند جهت راه اندازی موتور استفاده می گردد. این منبع ولتاژ می تواند موتور الکتریکی یا تعدادی باطری باشد که این مقدار ولتاژ را تامین می کند.

این مقاله ادامه دارد...

 

شرکت توان آرامیس آذربایجان وارد کننده دیزل ژنراتورهای کوپله فابریک اروپایی و چینی اماده ارائه خدمات پشتیبانی دیزل ژنراتور و همچنین اجاره دیزل ژنراتور می باشد.

نظرات (0)

نظر ارسال شده‌ی جدیدی وجود ندارد

دیدگاه خود را بیان کنید

  1. ارسال دیدگاه بعنوان یک مهمان - ثبت نام کنید و یا وارد حساب خود شوید.
پیوست ها (0 / 3)
اشتراک‌گذاری موقعیت مکانی شما

آدرس شرکت

آدرس : تبریز، خیابان طالقانی، روبروی مصلی، جنب کتاب فروشی ارک، ساختمان نورافزا، طبقه 1، واحد 1 تلفن : 35533715 - 041 فکس : 35564839 - 041

توان آرامیس آذربایجان

خبرنامه توان آرامیس آذربایجان

با وارد کردن پست الکترونیک خود از آخرین اطلاعیه های توان آرامیس آذربایجان مطلع گردید .

جستجو