مقالات توان آرامیس آذربایجان

مطالعه کنید و پیشرفت کنید...!!!

دیزل ژنراتور چیست؟ قسمت3

دیزل ژنراتور
دیزل ژنراتور

 

برای مطالعه قسمت قبلی این مقاله اینجا کلیک کنید.

 دیزل ژنراتور چیست؟

2-  ژنراتور (Generator) : ژنراتور  را میتوان  مرکز اصلی تبدیل توان الکتریکی دیزل ژنراتور نامید  که انرژی مکانیکی ورودی خود را از موتور دریافت می کند و توان الکتریکی تولید می کند. نوع ژنراتور بر اساس نیاز مصرف کننده تعیین می گردد. برای مثال برای تولید توان بالا نیاز به ژنراتور القایی می باشد.

ساختار ژنراتور شامل نوع سیم پیچی رتور و استاتور و جریان تحریک آن، مشخص کننده نحوه عملکرد دیزل ژنراتور است.

 

3-  مخزن سوخت ژنراتور (Fuel Tank): در این بخش سوخت دیزل ژنراتور ذخیره می شود و حجم این باک بر حسب نوع دیزل ژنراتور متفاوت می باشد. برای مثال حجم مخزن یک دیزل ژنراتور با توان حدود 50 کیلو ولت آمپر حدود 300 لیتر است که به میزان 8 ساعت می تواند توان تحویل دهد.

 

4-  رگولاتور ولتاژ (Voltage Regulator)  : رگولاتور ولتاژ نقش تنظیم سطح ولتاژ خروجی ژنراتور را دارد که این عمل با کارکرد اجزایی مانند رگولاتور، سیم پیچی تحریک، رتورو یکسو کننده صورت می پذیرد.

 

5- سیستم خنک کننده (Cooling System) :در دیزل ژنراتورها خنک کاری اجزای موتور بسیار ضروری است چون داغ شدن زیاد و بلند مدت آن باعث خراب شدن قطعه های موتور می شود که این امر به کارکرد موتور صدمه می زند.

در بعضی از دیزل ژنراتورها از آب و در برخی دیگر از گاز هیدروژن برای خنک کاری استفاده می گردد.

 

6-  سیستم روغن موتور ژنراتور : در دیزل ژنراتور ها قسمتهای مکانیکی زیادی وجود دارد که همیشه  در حال دوران یا حرکت می باشند لذا برای عملکرد بهتر لازم است که اجزا روغن کاری شوند. اغلب هر 12 ساعت کار دیزل ژنراتور باید میزان روغن آن کنترل گردد و در هر 500 ساعت روغن باید تعویض گردد.

این مقاله ادامه دارد...

برای مطالعه قسمتهای دیگر این مقاله اینجا کلیک نمایید.

 

نظرات (0)

نظر ارسال شده‌ی جدیدی وجود ندارد

دیدگاه خود را بیان کنید

  1. ارسال دیدگاه بعنوان یک مهمان - ثبت نام کنید و یا وارد حساب خود شوید.
پیوست ها (0 / 3)
اشتراک‌گذاری موقعیت مکانی شما

آدرس شرکت

آدرس : تبریز، خیابان طالقانی، روبروی مصلی، جنب کتاب فروشی ارک، ساختمان نورافزا، طبقه 1، واحد 1 تلفن : 35533715 - 041 فکس : 35564839 - 041

توان آرامیس آذربایجان

خبرنامه توان آرامیس آذربایجان

با وارد کردن پست الکترونیک خود از آخرین اطلاعیه های توان آرامیس آذربایجان مطلع گردید .

جستجو